2015. április 29., szerda

VIETNÁM Napsütés, tenger és Buteyko

Mit csináltunk a tengerpartos napon? Én fürödtem, úsztam, aztán séta a parton a homokban, fekvés a napozóágyon, olvasás. Aztán ugyanez előlről:-) Ezt megszakította egy kávé vagy turmix a bárban, ebéd, vacsora. Balázs nem szeret fürdőzni, ő olvasott a parton, sörözött a bárban. Jól éltünk:-)



Miközben úsztam, lebegtem a tengerben, és néztem a csodálatos partot, arra gondoltam, hogy milyen szerencsés vagyok, hogy itt lehetek. Boldog érzés volt, mint amikor az ember ki akar bújni a bőréből.
A tengerben nagyobb és élesebb kagylók voltak, de olyan szép tiszta volt a víz, hogy észrevettem őket, mielőtt rájuk léptem volna. Lehetett még látni kisebb halakat, és néha nagyobbakat is:-) És egyszer egy nagy, csápos lényt sodortak ki a hullámok, nem sikerült megállapítani, mi lehetett:-) Visszatérve a turmixokra: a banános volt a kedvencem, de kipróbáltam a mangót, az ananászt, és a passiógyümölcsöt is. Arrafelé a banánok sokkal kisebbek, mint nálunk, és nagyon édesek. Visszaemlékezve, mintha a színük is kicsit sárgább lett volna:-)

Egy kicsi bosszúság volt az út első felében, az, hogy Saigonban megfáztam. Kint nagyon meleg volt, sok benti helyen, kajáldában 15-16 fok. És első alkalommal nem voltam gondos, a szobában hagytam a kendőmet. Nem volt vészes, csak a nátha jött ki. De azért elég bosszantó volt, mert hát mégis csak nyaraltunk! A tengerparton olvasgatás közben viszont érdekes cikkre bukkantam a Glamour magazinban. A Buteyko-féle légzéstechnikáról szólt, és arról hogy milyen sok betegségen lehet ezzel a módszerrel segíteni. Az egésznek az a lényege, hogy sokszor helytelenül lélegzünk, a szánkon vesszük a levegőt, sóhajtozunk. Az egészgéges az lenne, ha az orronkon keresztül lélegeznénk, kicsi levegővételekkel. Különféle technikákkal pedig gyógyíthatók, illetve tünetmentessé tehetők olyan betegségek, mint az asztma, allergia, krupp. És a nátha! Írtak is egy olyan egyszerű gyakorlatot, hogy tartsuk vissza a levegőt, amíg tudjuk, aztán lélegezzünk aprókat. És orrfújásnál is aprókat fújjunk:-) Gondoltam időm van, csak én kellek hozzá, a tüdőm, kipróbálom. Úgyhogy a vízben, a parton, amikor eszembe jutott, csináltam. És másnapra tényleg elmúlt a fránya nátha. Gondolom azért a sós víz is sokat segített, de én látok fantáziát ebben a módszerben. Itt lehet olvasni róla bővebben: www.buteyko.hu
Köszönöm Buteyko doktor! És köszönöm Glamour!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése